Proces regeneracji

Czynności, które podejmujemy w procesie regeneracji uszkodzonych turbosprężarek.

  • Ocena uszkodzeń i koszt regeneracji turbosprężarki.

    Weryfikacja turbosprężarki

    Ocena uszkodzeń i koszt regeneracji.

    Po otrzymaniu od klienta uszkodzonej turbosprężarki dokonujemy wstępnej weryfikacji aby określić stopień uszkodzenia. Na tym etapie szacujemy całkowity koszt regeneracji turbosprężarki ponieważ jesteśmy w stanie określić które podzespoły kwalifikują się do wymiany.

  • Mycie turbosprężarki w hermetycznie zamkniętej komorze z własnym obiegiem wody.

    Mycie detergentem

    Usuwanie wszelkich zabrudzeń.

    Turbosprężarka zostaje umieszczona w hermetycznie zamkniętej komorze z własnym obiegiem wody. Proces ten pozwala nam na usunięcie wszelkich zabrudzeń bez naruszania mechanicznie czyszczonych elementów.

  • Usuwanie rdzy z turbiny. Elementy żeliwne śrutujemy natomiast aluminiowe czyścimy za pomocą szklanych kulek.

    Śrutowanie i szkiełkowanie

    Pozbywanie się rdzy.

    Na tym etapie pozbywamy się rdzy z korpusu turbosprężarki i innych elementów takich jak na przykład kolektor. Elementy żeliwne śrutujemy natomiast aluminiowe czyścimy za pomocą szklanych kulek. Taki zabieg nazywamy szkiełkowaniem.

  • Profesjonalne serwisy regenerujące turbosprężarki wybierają tylko sprawdzone części renomowanej firmy MELETT.

    Dobór części zamiennych

    Regeneracja pełna czy częściowa.

    W doborze części zamiennych najważniejszą kwestią jest uwzględnienie rozmiaru uszkodzeń. Pełna regeneracja wymaga wymiany wirników a nie tylko łożysk i uszczelnień. Profesjonalne serwisy takie jak nasz wybierają tylko sprawdzone, markowe części.

  • Specjalistyczne pomiary każdej części w celu wyeliminowania ryzyka trwałego uszkodzenia turbosprężarki.

    Kontrola jakości

    Precyzyjne pomiary części zamiennych

    W niektórych przypadkach zdarza się, że części zamienne ulegają uszkodzeniu podczas transportu. Zamontowanie takiej części prowadzić może do bardzo poważnej, nieodwracalnej szkody w Państwa turbosprężarce. Dlatego przed zamontowaniem dokonujemy specjalistycznych pomiarów każdej części w celu wyeliminowania ryzyka trwałego uszkodzenia turbosprężarki.

  • Montaż turbosprężarki przeprowadzany jest w warunkach szczególnej czystości z zachowaniem należytej staranności.

    Montaż

    Składanie turbosprężarki w całość

    Montaż turbosprężarki przeprowadzany jest w warunkach szczególnej czystości z zachowaniem należytej staranności. Teoretycznie czynność bardzo prosta lecz w praktyce wymagająca ogromnego skupienia. W niektórych przypadkach konieczne jest użycie specjalnych preparatów.

  • Montujemy rdzeń na specjalnym stanowisku z doprowadzonym smarowaniem olejowym. Podczas testu napędzamy wałek kontrolując czy uszczelnienia pracują właściwie.

    Sprawdzanie szczelności

    Czy uszczelnienia pracują właściwie?

    Sprawdzenie szczelności trwa od kilku do kilkunastu minut. W tym czasie montujemy rdzeń na specjalnym stanowisku z doprowadzonym smarowaniem olejowym. Podczas testu napędzamy wałek kontrolując czy uszczelnienia pracują właściwie.

  • Do wyważenia turbosprężarki używamy specjalistycznych maszyn CIMAT CMT 48 TR i CIMAT CMT 48 VSR.

    Wyważanie turbosprężarki

    Głośność i trwałość turbiny

    Do wyważenia turbosprężarki używamy specjalistycznych maszyn CIMAT CMT 48 TR i CIMAT CMT 48 VSR. Dzięki wysoko rozwiniętej technologii pomiary są bardzo dokładne co przekłada się na cichą pracę i wydłuża żywotność regenerowanej turbosprężarki. Specjalizujemy się w wyważaniu turbin w zakresie bardzo dużych prędkości obrotowych, co wyróżnia nas na tle konkurencji.

  • Ostateczny test na maszynie specjalistycznej TURBOTEST.

    Ostateczny test

    Regulacja i montaż turbosprężarki

    Na tym etapie ustawiamy działanie zaworu upustowego lub zmiennej geometrii. W przypadku zmiennej geometrii stosujemy pneumatyczne stanowisko pomiarowe TURBOTEST. Są to ostatnie czynności w całym procesie regeneracji turbosprężarki.

Jakie turbosprężarki regenerujemy